Archive/IMAGE3.0/Discussion items
Jump to navigation
Jump to search
This page contains a selection of items concerning the maintenance, use and usability of this wiki that need discussion. Use concentrates on external use and usability on creating and managing content on the wiki.
To do list
25- 1 dec:
- Teksten worden geupload
- Schrijvers bijeenkomst #2
- werken aan: punten van vandaag
- werken aan: mogelijke stappen
- werken aan: Als de teksten klaar zijn
2 - 8 dec:
- werken aan: Als de tekst-uploads klaar zijn
- werken aan: laatste stappen
9 - 15 dec:
- werken aan: Overviews definieren
- 13 dec: deadline overviews doorgeven aan Nicole
16 - 20 dec:
- 16 dec: Nicole overviews maken
- 18 dec: overzetten wiki
Vandaag:
- (Liselotte) Annemiek contacteren over reference template
- Endnote Update versie goed maken en uitleggen in mail to writers
- (Rineke) Elke bellen over wat te doen met auteurs-mail (zie ook punt hierboven)
- (Rineke) Pascal en Nicole mailen
- contact over css connectie
- Ref. in citaat vorm in de All references lijst
- Benaming referenties aanpassen: All references en All references table
- (Rineke) Update selectieve vervanging (ik weet niet meer wat dit inhoud.)
- (Rineke) Tweede demo sessie inplannen
- (Rineke) Userstest maken/sessie inplannen
Mogelijke stappen:
- (Rineke) Applications toevoegen
- Regio kaartjes maken met GIS, met Kees bespreken
- GIS Id (?) van Timor L'este aanpassen
- Timer &GISMO Regio’s uit css file uploaden
- (Liselotte) Superscript toevoegen aan syntax : km2
- (Liselotte) Tom vragen: Glossary pagina maken
- (Liselotte) Guidelines naming conventions & units maken
- Models toevoegen en mensen verantwoordelijk stellen voor beschrijving
- Download extensie (zie mail van Nicole)
- Css classes definieren en de templates hierop aanpassen
- AcronymForm. Is deze goed genoeg of nog wat meer aankleden
- ApplicationForm: Is deze voldoende uitgewerkt
- PolicyInterventionForm: de keyword oplossing implementeren.
- (Liselotte) Figuren laatste upload & altteksten toevoegen bij de nieuwe figuren
- (Liselotte) Nieuwe Icons maken (INFAN view)
Als de teksten klaar zijn:
- Main component teksten toevoegen
- H1-H3 toevoegen
- Referentie lijst updaten met de nieuwe referenties
- Keypolicy questions updaten
Als de tekst-uploads klaar zijn:
- Gemaakte pagina’s checken
- Lay-out
- Rode links
Overviews definieren
- Overview pages maken
- KeyPolicyQuestionForm: de autocomplete staat gedefinieerd voor conept:alle componenten. De hoofdstukken hebben ook key policy questions. Concept definieren voor alle hoofdstukpagina’s. kan ook voor andere forms nodig zijn. Bijvoorbeeld de FigurePageForm. Het gaat om de BelongsTo eigenschap. Aandachtspunt
- Welcome page afmaken: nalezen en naar de goede pagina’s linken
Laatste stappen:
- Publication process page bijwerken
- Keywords toevoegen
- Eventuele menu-bar aanpassingen doen
- pay attention to navigation; Can the user find the page she is looking for
- Pay attention to google findability
- Overdracht aandachtspunten doorlopen
- Maintenance aandachtspunten doorlopen
- Integraal Co2 veranderen naar supscript
- How to organize connected wiki applications, like data deliveries, scenariodevelopment, Variables info
- Formulier om email-gegevens achter te laten(Nicole)
Specifiek voor het IMAGE Boek:
- Citatie van twee auteurs aanpassen van ‘and’ naar &
- Status checken van de ‘in preparation/review’ etc. artikelen en al dan niet de footnotes aanpassen.
Reminderlist
- Find a few people who are willing to direct the documentation process, like producing Guidelines, futher development, etc.
Overdracht
Overzetten van de systemen naar PBL en kijken of het allemaal werkt.
- Hoe gaan we de intern naar extern regelen na initiele opstartvulling? Export va pagina"s ? Hoe gaat dat met ons on hold mechanisme: weten we nog niet zeker. Wikibot en automatisch syncen? Export + import van pagina's? Gaan we over nadenken. Overleg met Jeen.
- LDAP mechanisme.
Use
General remarks:
- Use the term "overview" for the schematic overviews. use summary in other cases
- Components is a vague term: Pay attention to labels , column headers etc, to make the term and the different types more concrete
Welcome page
What should this page contain?
- It should lead the user to an entry that suits her best.
- The navigation hints must start with an expressive label and be the same as the labels below the menu options): todo think about names
- explanation should be short and attract the right person
There are three categories of users;
- The policymakers
- Modellers
- Interested laymen (students, readers of reports, etc)
Content pages
Ask Nicole: Is there a possibility to explod/implode on header level?
Overviews
We define three main overviews on components
- for policymakers : a keyword-> policy intervention-> component overview: suggestion: derive keywords from vocabulaire(max 10 terms)
- for modellers: the graph based on the dataflows , with components and variable sets
- for laymen: the general component overview with the conceptual scheme. All components from the scheme should be accessable from here (Note drivers and emissions)
New overviews:
- Take the key policy questions (new attribute of components) and show them with the components ( maybe ordered by their type)
- Graph of input output flows:
Usability
Items on forms, structure, templates etc.
Maintenance
- How to install the wiki, external and internal and. Talk with Jeroen D. (CBO) and technical beheer (BPO).
- how to regulate the rights
- How to guarantee maintenance : gardeners and replacement
- How to handle updates in the environment
Development
How to organize connected wiki applications, like data deliveries, scenariodevelopment, Variables info