Archive/IMAGE3.0/Discussion items

From IMAGE
Jump to navigation Jump to search

This page contains a selection of items concerning the maintenance, use and usability of this wiki that need discussion. Use concentrates on external use and usability on creating and managing content on the wiki.


To do list

  1. Vandaag:
  • Output style anotated template goed maken en bespreken met Annemiek
  • Regio’s toevoegen: 26 vs 24 etc. met bijbehorende landen
  • Excel, Y:\data\Image_WIP\modellentrein\Documentatie\regionDefinition\LookupTable.xls
http://themasites.pbl.nl/tridion/en/themasites/image/background/regions/index-2.html
  • (Liselotte) Step by step Acronym/Model/Organisation stukje aanpassen in how to/step bs (1)
  • (Rineke) Step by step(2) maken

Mogelijke stappen:

  • (Rineke) Opmerkingen Forms in de planning sheet:
  • (Rineke) Applications toevoegen
  • Superscript toevoegen aan syntax : km2>/sup >
  • Models toevoegen en mensen verantwoordelijk stellen voor beschrijving
  • Tweede demo sessie inplannen
  • Regio’s toevoegen. Deze staan gedefinieerd in Y:\data\Image_WIP\modellentrein\Documentatie\regionDefinition\LookupTable.xls
  • Regio kaartjes maken met GIS, met Kees bespreken
  • Discussion-page help bijwerken
  • Guidelines naming conventions & units maken
  • Key references Naar key publications in forms een templates en Help
  • Overview pages maken
  • Welcome page afmaken: nalezen en naar de goede pagina’s linken
  • Css classes definieren en de templates herop aanpassen
  • Glossary pagina maken
  • How to toevoegen: in text link naam zoals Magnet mdoel| magnet)

Als de teksten klaar zijn:

  • Main component teksten toevoegen
  • H1-H3 toevoegen
  • Referentie lijst updaten met de nieuwe referenties
  • Keypolicy questions updaten

Als de figuren klaar zijn:

  • Figuren laatste upload
  • Altteksten toevoegen bij de nieuwe figuren
  • Nieuwe Icons maken

Als de tekst-uploads klaar zijn:

  • Gemaakte pagina’s checken
    • Lay-out
    • Rode links

Laatste stappen:

  • Publication process page bijwerken
  • Keywords toevoegen
  • Eventuele menu-bar aanpassingen doen
  • Userstest maken/sessie inplannen
  • Pay attention to google findability
  • Overdracht aandachtspunten doorlopen
  • Maintenance aandachtspunten doorlopen
  • Integraal Co2 veranderen naar supscript
  • How to organize connected wiki applications, like data deliveries, scenariodevelopment, Variables info
    • Formulier om email-gegevens achter te laten(Nicole)


Specifiek voor het IMAGE Boek:

  • Citatie van twee auteurs aanpassen van ‘and’ naar &
  • Status checken van de ‘in preparation/review’ etc. artikelen en al dan niet de footnotes aanpassen.


Reminderlist

  • pay attention to navigation in the user test; Can the user find the page she is looking for
  • Define overviews
  • pay attention to Google find-ability
  • Find a few people who are willing to direct the documentation process, like producing Guidelines, futher development, etc.
  • Research organisation autocomplete and check all terms used here. Research organisation is added automatically with 'Creates pages with form::ResearchOrganisationForm| ' .Change to use the form 'Has default form::ResearchOrganisationForm' ?
  • check concepts and use
  • glossary with for instance the categories explained...

Overdracht

Overzetten van de systemen naar PBL en kijken of het allemaal werkt. Kennisoverdracht:

  • waar wordt de browse data selectie van categorieen geregeld: bij de categorie-pagina kun je aangeven, dan wordt de categorie niet getoond.
  • Hoe gaan we de intern naar extern regelen na initiele opstartvulling? Export va pagina"s ? Hoe gaat dat met ons on hold mechanisme: weten we nog niet zeker. Wikibot en automatisch syncen? Export + import van pagina's? Gaan we over nadenken. Overleg met Jeen.
  • Kan er voor intern gebruik worden gemaakt van de eigen inlognaam en LDAP mechanisme: ja. Doen wij ook bij onze FreshWiki.
  • Rechtenbeheer.
    • Intern Iedereen mag kijken, sommigen schrijven. "Writer"
    • Extern iedereen mag kijken, niemand mag schrijven. "Viewer". Als het open moet worden, moet je dat in LocalSettings.php aanpassen.
  • de referentie procedure (hoe haal je een heleboel referenties tegelijkertijd van EndNote naar de wiki): Beschrijven en overdragen.
  • combineren met andere smw's: wikifarm is een mogelijkheid (let op: Lucene-search extensie moet worden aangepast om goed te werken).
    • themasites voor GISMO, Hyde zetten we die op.

Use

General remarks:

  • Use the term "overview" for the schematic overviews. use summary in other cases
  • Components is a vague term: Pay attention to labels , column headers etc, to make the term and the different types more concrete

Welcome page

What should this page contain?

  • It should lead the user to an entry that suits her best.
  • The navigation hints must start with an expressive label and be the same as the labels below the menu options): todo think about names
  • explanation should be short and attract the right person

There are three categories of users;

  1. The policymakers
  2. Modellers
  3. Interested laymen (students, readers of reports, etc)

Component Pages

The headers in the infobox:

  • Application => Project/applications
  • IMAGE models=>related IMAGE models

Content pages

Ask Nicole: Is there a possibility to explod/implode on header level?

Overviews

We define three main overviews on components

  • for policymakers : a keyword-> policy intervention-> component overview: suggestion: derive keywords from vocabulaire(max 10 terms)
  • for modellers: the graph based on the dataflows , with components and variable sets
  • for laymen: the general component overview with the conceptual scheme. All components from the scheme should be accessable from here (Note drivers and emissions)

New overviews:

  • Take the key policy questions (new attribute of components) and show them with the components ( maybe ordered by their type)
  • Graph of input output flows:

Usability

Items on forms, structure, templates etc.

Acronyms

  • Enter acronyms: inline or via an usefull form
  • Sometimes an acronym is also an wiki object, meaning there is (or should be) already a page, for example TIMER isa Computer Model and a acronym. How to handle

Maintenance

  • How to install the wiki, external and internal and. Talk with Jeroen D. (CBO) and technical beheer (BPO).
  • how to regulate the rights
  • How to guarantee maintenance : gardeners and replacement
  • How to handle updates in the environment

Development

How to organize connected wiki applications, like data deliveries, scenariodevelopment, Variables info